Při vracení daní ze zahraničí se musíme řídit informacemi, a mít dokumenty, které vyžaduje zahraniční finanční úřad, když vám chceme vrátit co nejvyšší částku daně. I z tohoto důvodu se může stát, že při vyplňování našeho formuláře žádosti o vrácení daně ze zahraničí narazíte na otázku, která nemusí být na první přečtení zrozumitelná.

Velmi důležité Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších otázek a odpovědí, které vás mohou potkat při vyplňování našich žádostí.

Pokud zde nenajdete odpověď na svou otázku, napište nám na e-mailovou adresu kontakt@tj-legal.com nebo nám zavolejte na číslo +421 51 321 5211.

Co je to pracovní historie?

V žádostech o vrácení daně a o zahraniční přídavky na děti je oddíl nazvaný Pracovní historie. Jedná se o mimořádně důležitou informaci, kterou potřebujeme k úspěšnému zpracování vaší žádosti.

Co je třeba vyplnit?

Zde uveďte všechny údaje o svých zaměstnavatelích, resp. o své pracovní době, aktuální pro rok, za který žádáte o vrácení daně nebo o dávky. Pokud například žádáte o vrácení daně za rok 2022, uveďte všechny zaměstnavatele nebo všechna zaměstnání (například pokud jste byli samostatně výdělečně činní, ale zároveň nezaměstnaní), která byla v tomto roce platná.

Na každém řádku uveďte datum zahájení a ukončení zaměstnání (pokud stále trvá, napište místo data ukončení "trvá"), jméno zaměstnavatele a jeho adresu. Tyto údaje uveďte co nejpřesněji.

I když vyplňujete např. žádost o vrácení daně z Nizozemska, žádost o vrácení daně z Německa nebo žádost o vrácení daně z Rakouska, uveďte prosím v sekci pracovní historie - veškerou pracovní historii jak v Česku, tak i v jiných zemích. Uveďte také období nezaměstnanosti, práceneschopnost, nemocenské, živnosti atd.

Musím vyplnit všechny otázky?

Ano. Odpovězte prosím na všechny otázky v žádosti.

Pokud se vás otázka netýká, zaškrtněte prosím Ne (např. otázka - Máte děti? - Zaškrtněte Ne, pokud děti nemáte, nestačí nechat otázku nevyplněnou).

Musím vám vyplněnou žádost poslat poštou nebo stačí e-mailem?

Pečlivě si přečtěte první stranu žádosti, která obsahuje všechny potřebné pokyny.

Jsou zde žádosti, resp. přílohy, které nám stačí zaslat e-mailem. Existují však i žádosti, které je třeba zaslat fyzicky poštou, protože to vyžadují zahraniční nebo slovenské daňové úřady.

Mám starší žádost z předchozích let, mohu ji vyplnit a poslat vám ji?

Ne. Žádosti se mění nejméně jednou ročně, i častěji.

Z tohoto důvodu vás žádáme, abyste se vždy znovu zaregistrovali na našich webových stránkách pro službu, o kterou máte zájem, a vyplnili žádost, která vám přijde poštou.

Proč máte 3 balíčky služeb? Je to složité.

Snažíme se vyhovět potřebám zájemců o služby s různými potřebami.

Pro některé jsou prioritou nízké náklady a nevadí jim, že na vyřízení své žádosti budou čekat o něco déle. Někdo jiný chce co nejvíce činností (např. vyžádání chybějících dokladů nebo zpracování českého daňového přiznání) přenést na TJ-Legal. Samozřejmě existuje i skupina klientů, kteří chtějí zlatou střední cestu.

I z tohoto důvodu jsme se rozhodli nabídnout vám tři cenové balíčky, z nichž každý je vhodný pro jiný typ žadatele.

Pokud si nejste jisti, který cenový balíček je pro vás nejvhodnější, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám s výběrem poradíme.

Máte ještě nějaké otázky?

Neváhejte kontaktovat naši zákaznickou podporu na čísle +421 51 321 5211 nebo e-mailem na adrese kontakt@tj-legal.com.

Rádi vám pomůžeme.

 

 

 

Pracoval jste v zahraničí? Pomocí naší online kalkulačky zjistíte, zda máte nárok na vrácení daní ze zahraničí. Daňová kalkulačka