Co je to ELSTER?

Za zkratkou ELSTER se ukrývá slovní spojení ELektronische STeuerERklärung, což v překladu znamená elektronické daňové přiznání. Zažitým označením je ale elektronický podpis, protože pomocí něj si můžete ulehčit mnohem více úkonů, než jen podání německého daňového přiznání.

ELSTER má platnost až na 3 roky, což z něj dělá mimořádně praktického pomocníka. Zhruba měsíc před skončením jeho platnosti vám o blížícím se termínu dojde informativní e-mail.

 

1.  Vyžadují ho úřady

Elektronický podpis je preferovaným způsobem komunikace ze strany německých úřadů. Ty postupně přecházejí na doručování žádosti výhradně jeho prostřednictvím.

Podání různých druhů německých podnikatelských přiznání: například Lohnsteuer - Anmeldung, ale i Umsatzsteuerklärung, Einkommensteuerklärung, Körperschaftsteuerklärung, či Gewerbesteuerklärung, je možné dokonce už jen přes ELSTER.

Podle našich nejnovějších zjištění upřednostňuje německý finanční úřad podání přes ELSTER už i u žádostí o Freistellung, Prüfung der Steuerpflicht, Erinnerung či doplnění přehledu staveb.

 

    2.  Usnadní vám život

Kromě podávání daňových přiznání vám aktivovaný ELSTER padne vhod i při dalších úkonech.

Zmiňme žádost o vystavení či prodloužení Freistellungu, přidělení německého daňového čísla Steuernummer, případně oznámení změn spojených s podnikáním v Německu, či zaslání podkladů k daňové kontrole.

Mějte na mysli, že elektronická forma je podstatně efektivnější, než papírové žádosti.

 

    3.  Nutný už i u Freistellungu

Velmi důležité V informativních dopisech zaslaných německým finančním úřadem spolu s vystavenými Freistellungy je uvedeno, že budoucí žádosti o ně je třeba doručovat výhradně přes ELSTER.

Je tedy více než pravděpodobné, že žádosti poštou/e-mailem postupně úřady přestanou akceptovat.

Chcete se dozvědět víc nebo si ELSTER aktivovat? Kontaktujte nás ještě dnes!

    4.  Šetří čas

V Česku mají živnostníci a podnikatelé zákonnou povinnost komunikovat s úřady elektronicky. Nejde ale jen o legislativu, digitální komunikace je nesrovnatelně rychlejší, než papírová.

Totéž platí i v Německu. Při elektronických úkonech nepotřebujete tiskárnu, nemusíte nic ručně vypisovat. Využíváním ELSTRA se odrazíte od administrativy a uvolníte si ruce pro rozvoj byznysu.

 

5.  Je to bezpečné

Při podávání žádosti přes ELSTER nehrozí, že se vaše data ztratí, protože jsou digitálně zabezpečena a archivována. Navíc o podání máte i potvrzení, pokud byste v budoucnu potřebovali dokázat, že jste tak učinili.

 

6.  S aktivací vám pomůžeme

Bez komplikací pro vás ELSTER vyžádáme a budeme vás informovat o tom, kdy vám ho německé úřady aktivují. Pokud využíváte i některé z našich dalších služeb, pomocí tohoto elektronického podpisu dokážeme značně zefektivnit jejich zprostředkování.

 

První krok k získání ELSTRA udělejte zde.